Dåligt med uppdatering

Veckan har gått fortare än fortast. Jobbade hela helgen och sen var det skolstart för mig i måndags. Natten mot måndag vakade jag och maken för lillan hade fått UVI och var upp flera gånger på toa. Stackars våran lilla tjej. 

Morgonen blev hektisk då jag skulle hinna på Vc med Irma innan skolan började. Jag hann men inte var det just mer. Ganska stressad och trött kom jag till skolan. Kändes inte bra, men vad att göra. Har man barn så har man.

Tisdagen kändes inte lika stressig och sen har veckan bara rullat på. Kvällarna är fulla av aktiviteter eller läxläsning för min del.

Barnen börjad skolan igår kväll kl:16.00. Det var även föräldramöte och information klassvis. Jag var inte hemma förän vid 20 och då var det bara "kasta" Thea och Elis i säng. Irma sov sen klockan fem. Stackarn hade varit helt slut. Mamma och pappa var hemma med henne. Vilken tur. Peter är i Stockholm, årets första resa.

Torsdag och fredag har jag haft självstudier på hemma plan. Jag har verkligen varit flitig. Hela dagen igår satt jag. Idag har jag varit lite ineffektiv på förmiddagen. Behövde tanka och handla sen har vi lillhunden som ska ha sig en ordentlig promiss. Jag vet av erfarenhet från igår att det är bättre göra det på fm så är han trött medans jag pluggar och "troddar" inte runt hela tiden. Jag blir lite störd av det. Ganska skönt för mig också att rensa hjärnan lite. Fastnar bättre det jag läser då jag rört på mig. Hade pappret med mig  i bilen och övade glosor mellan varven.

Jag har suttit ute på altanden och pluggat. Här är det kanon väder. Sommar igen. Just nu är det Latin för hela slanten. Lite börjar de väl fastna de 160 orden jag ska kunna till nästa fredag då vi har prov. Hjälp!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0