Yoga min grej

Onsdagar är en dag med många aktiviteter på dagordningen. Morgonen är speciell på det sättet att Irma inte far på dagis förrän vid 10. Just idag hade jag tid för provtagning på Vc 10.30. Onsdagar har jag gjort till min "hälsa-på-på-jobbet-dag." Sen har jag Ett steg i livet- kursen kl.13.

Imorse var det minusgrader då vi klev upp. Frosten låg vit på marken. Jag riktigt såg hur kylan jobbade sig ur marken medans vi klädde oss och åt frukost. En timme senare då Thea och Elis gick ut till taxin var marken inte fullt lika vit. Solen hade börjat värma, göra sitt jobb för att bringa mig en härlig höstdag. 

Jag och Irma passade på att ta en skogspromenad innan vi tog bilen till dagis. För Irma var det en tung morgon. Tröttheten från igår satt kvar i kroppen och humöret. Hon som alltid är en sol var sur, grinig och ville ingenting. Under promenaden hade vi en hel del meningsutbyten och var inte fullt så överens som vi brukar. 

På dagis fortsatte vi argumentera mot varandra. Jag fick bära in henne på gården och locka, pocka för att få henne glad och mogen för en separation. Efter tio minuter kände jag igen min tjej och kunde åka därifrån.

Fem minuter sen kom jag till Vc. Med andan i halsen "sprang" jag in:)

På jobbet var det fullt ös, därför blev jag inte kvar så länge. Alla höll på med sitt. Eftersom inte klockan var så mycket åkte jag förbi en gammal arbetskamrat som också går kursen. Hon bjöd på kaffe och en trevlig pratstund innan vi åkte till Step In för information och provpass.

Jag gillar att träna så jag var full av förväntan. Först fick vi lyssna, sen var det rundvandring innan vi fick prova yoga. Först kände jag mig rätt fånig. Mitt i den tanken sa jag åt mig själv på skarpen - Ge det en chans. Slappna av, andas och njut av tillfället. Efter passet kände jag mig frälst. Hemma har jag en Dvd med yogapass. Imorgon ska jag plocka fram den och prova.

Stillheten under passet, stretchingen och hela atmosfären tilltalade mig väldigt. Jag gick ut där ifrån trött men med fjäderlätta steg. Kroppen känns betydligt smidigare efteråt.

Kommentarer
Postat av: Faster Ida

Kanske vi kan träna nån dag tillsamans på step in?

2008-09-10 @ 20:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0