Ut i lingon och blåbärsskogen

Igår(lördag) bestämmde jag och Maria H att vi skulle ta barnen med oss ut i skogen. Där skulle vi göra lunch och plocka lingon. Våra ambitioner var inte att komma hem med flera lite utan bara för mysighetsfaktorn.

Vi skulle åka vid 11. Maria trodde de skulle vara klara då.




Här sitter  vi klara och väntar på resten av gänget.



Det tog en stund innan de kom så barnen började leka.



Barnen gick direkt till den lilla bäck som rann vid stugan som var vår bas.



Vi var många ute i skogen denna härliga höstsöndag.



Thea och de andra stora barnen tog väl hand om "lilla" Irma. Här är det Thea som tar en tur i bäcken med henne.



Med mätta och glada barn gav jag och Maria oss in på bär plockningen. Många pauser blev det.



Här tar jag och Irma ett stopp i blåbärsriset. Det blev ett lååångt stopp.



Det sista  vi gjorde var att äta kubbe. Mätta nöjda barn fick vi med oss hem. Alla jätte nöjda med dagen.

Kommentarer
Postat av: maria

Hej Linda,

vilken fin dokumentation över vardagen.



Jag säger som du:

- Om man kunde sätta verklighetn på paus.

2008-09-24 @ 16:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0