Tung fredag

I dag har det varit bomull i hjärnan och tuggummi i tankarna. Efter två nätter med minimalt med sömn kunde jag inte förvänta mig en skärp brud.

Morgonen började inte bra på något sätt. Irma ansåg att det var revälj kl 05.45 inte jag. Turligt nog var Elis morgonpigg så han gick ner med Irma. De satte sig framför TV:n. Vad som gjorde att morgonen verkligen startade illa, var då de en timme senare gallskrev i vardagsrummet upp till mig i sovrummet. Jag trodde väggarna skulle ramla in på mig.

Hela morgonen gick i "slow mochen" :) Jag seg och både Elis och Irma förkylda, snoriga och värsta hostan. Ingen feber så de fick fara till skolan och dagis. I vanliga fall är Irma hemma på fredagar men idag hade jag introduktions tid på step in kl 10. Det är inte första gången jag är på gym så det var mest att se maskinerna.

Det var lunchtid då jag kom därifrån. Maken väntade på mig på Furuborg en restaurang där bredvid gymmet. Peter jobbar bredvid gymmet så vi dejtades. Trevligt sitta ner i lugn och ro. Prata bara vi två utan att bli avbruten.

På vägen hem, efter en tur på stan. Där jag inhandlade lite kläder. Mest till Elis. Han sliter sina massor. I veckan har jag kastat två byxor, de var så trasiga att det var ingen idé att laga dem. Även sockarna har en förmåga att gå sönder. I alla fall på vägen hem hämtade jag Lovisa innan jag hämtade barnen. Relativt fort kom vi oss från skolan/dagis. Hemma har jag sytt in namn i Elis nya sockar och bara varit. Är så trött så det liknar ingenting. Nu ska jag ta Irman och gå och lägga oss. Tror att jag är tröttast, hon har sovit en stund nu före middagen. Nu kom hon och säger - Sova!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0