Sammanfattning av helgen

Lördag fm var jag lite mör i kroppen efter gårdagen. Thea och Vilma lekte och tränade kaninerna. Elis var Anakin Skywalker. Det är hans Alias mest hela tiden.

Redan kl 10 kom de första gratulanterna till familjens födelsedagsbarn. Det var svägerska Ida, svåger Danne och Wilmer. Sen kom mamma och pappa. Även mina mostrar Birgit och Lisbet kom med presenter och Hurra rop.

På morgonen hade jag och Irma gjort sockerkaka som vi sedan lade fruktsallad och grädde på. Det blev en riktigt smarrig bakelse.

Klockan 14 kom Lovisa hit, strax innan hade Vilma åk. Då Lovisa kom packade alla barnen in sig i bilen för avfärd till S Vissträsk. Nymans har en stuga där som vi var bjudna till över helgen. 

Jag och Dessan åkte åt andra hållet. Vi var uppklädda till tänderna:) Eller inte!!! Fast lite fina hade vi gjort oss, för våran arbetskamrat Helena vigdes kl 15 i Öjeby kyrka. Det var dit vi var på väg.

Som alltid är vigslar trevliga tillställningar. Varje gång blir jag påmind om mitt och Peters löfte till varandra. Inte för att jag har svårt med det utan för att jag får känsla i kroppen hur det var på VÅRAN dag. Prästen som vigde Helena och Tomas sa många fina saker som jag gärna tar med mig jag också.

Efter vigseln bar det iväg till S Vissträsk. Finklädda!!!! Tur det fanns andra kläder där. Det kommer mer om vistelsen där.

Kommentarer
Postat av: Moster maria

Hej!



Härligt att läsa och se alla bilder. Puss!

2008-09-08 @ 21:36:47
URL: http://lsundeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0