Min arbetsdag



Idag har jag gjort en massa "jobb.  Direkt på morgonen satte jag mig framför datorn. Igår kväll försökte jag boka biljetter till Ronja Rövardotter på Norrbottens teatern. Det var stört omöjligt. Ticknet var som sirap, jag kom inte fram. Så imorse skyndade jag mig ut på nätet för att boka. På tre minuter var det klart. Så imorgon ska jag hämta ut 8 biljetter. Varför åtta?

Jo, vi blev ett helt gäng som ska iväg. Först skulle jag och Thea men medans jag satt och svor över internet kom jag på att det kan vara trevligt med sällskap. Utan att fundera ringde jag Maria H och hörde om inte hon och Lovisa vill hänga på. Hon var inte svår flörtad på något sätt. Efter en stunds snack kom vi fram till att det vore trevligt med ännu mera sällskap. Jag ringde Monica och Emily. Maria ringde Jessica och Mathilda. De var också med, därför alla biljetter. Jag längtar, så kul att gå med Thea på teater och att det blev en "grej" av det.

Då biljetterna var bokade klädde jag och Irma oss för en cykeltur till dagis. En kylig skön morgon. Jag njuter massor av dessa morgon turer. Hela kroppen och knoppen blir fylld med energi och harmoni. Egentligen kom jag inte hem förän vid 11.30 även om jag cyklade hem direkt. Men jag tog bilen till Arnemark. Där började dagens "jobb".

Jag sitter som föräldrarepresentant på dagis och nu ska det ordnas föräldragruppsmöte. Vi är två stycken, Rosa som är för skolan och jag för dagis. I två timmar pratade och planerade vi för mötet. Väldigt roliga och trevliga sammankomster vi har jag och Rosa.

Väl hemma drog jag in datorn till köket och började renskriva allt vi planerat. Göra upp dagordning, maila olika personer för frågor och till sist röjde jag i pärmen jag har alla papper i. Numera är det två pärmar. Det blev så fint och städat både i datorn och i pärmarna. Känner mig riktigt nöjd.

Då allt det var klart hade klockan hunnit bli 14.15. Jag som skulle prova min Yoga dvd. Fram med dvd:n och bytte om lite. Insåg att skulle jag njuta av det fick det bli ett litet program, avslappningen. Jätte skönt. Hela jag slappnade av och kroppen var redo igen. Vilken skillnad, nu ska den fram varje dag en stund, beroende på tiden jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0