Fullspeckad måndag

Idag har jag haft jämt göra med livet.

Morgonen började hyfsat bra. Alla har utedag på måndagar så det är till att göra matsäck åt tre stycken. Ofta brukar Peter vara hemma och hjälpa mig min i morse åkte han till Stockholm för att sedan dra till Göteborg. Vilken "glober trotter" jag har till make. Som tur var hade jag Emelie hemma. Det var så mysigt att hon är här. Känner riktigt hur jag saknat henne. 

Då T och E åkte iväg med taxin ringde jag en förälder för ett litet prat. Jag ville ta det utan stora öron. Inte för att det tog länge eller var något som de inte kunde höra på men ibland är det skönt att prata ostört.

Irma var inte så sugen på kläder så vi "bråkade" lite. Följde blev att jag inte kom i tid till skolstarten. Hade lovat Thea att vara med på en av hennes lektioner. Fast det blev en ganska lång stund ändå. Andra lektionen hade både Thea och Elis tillsammans men då satt jag med Elis. Han var så gullig, satt och höll min hand hela tiden. Sen på kvällen var han så glad över att vi hålltit handen.

En av hans klasskamrater vill nog också hålla handen. Åh vad de är bedårande dessa sex åringar.

På em hade jag ledningsgruppsmöte. Det tog jätte lång tid. Vi var inte klara förän 17.30. Tur att alla tre var hos kompisar men Irma var trött. Hon somnade i soffan direkt vi kom hem.

Thea fixade sin matteläxa med bravur och var så duktig. Hon gjorde den direkt vi kom hem utan att jag behövde påminna henne. Det värmde i mamma hjärtat då det fanns massor av andra saker att fixa med.

Vi satte oss och såg lite av Star Wars 3 innan de knoppade in. Sen har jag varit social med Emelie och röjt i köket. Nu ska jag också nanna kudden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0