Favorit i Repris

Igår hade jag en lugn dag hemma. Jag och Irma tog cykeln till dagis. Det är ca 4 km till dagis så det blir en skön motion på morgonen.

Jag satt en del framför datorn och renskrev min anteckningar från kursen " Ett steg i livet".

Klockan 15 hämtade jag Thea, Elis och Irma. Dessutom skulle jag ta hem Lovisa och Lucas för vi skulle ner till älven igen. Hem och packa ihop maten, barnen fick klä på sig uteklädet. Inte helt smärtfritt. -Måste jag??? Tillslut var de klädda alla fem. Phu...

Vi skulle träffas hos Nymans innan vi åkte till älven. Där var Leornard, Lovisas äldre bror. Alla barnen lekte och busade så det tog ett tag innan vi fick in dem i bilarna. Jag tog fyra barn och åkte ner medans Dessan tog två och åkte för att hämta ett tredje. Allt som allt hade vi sju barn med oss denna gång.

Thea hade bestämt och kom ihåg att ta med hink och spade så hon kunde bygga sandslott. Vilken kväll vi hade.
Jag kände mig så unnad av livet där jag stor på stranden med alla barnen springande, lekande och fantiserande. Inte en gång var det bråk utan alla bara var helt fantastiska.

Thea och Lovisa gick på en egen tur längs stranden. Gud vad jag hade velat vara 8 år igen och gå sådär med min kompis. Bara jag skriver om det tåras ögonen av glädje. Vilken lycka att se sina barn så glada och lyckliga.

Klockan var efter sju innan vi rullade därifrån. Jag körde hem Lovisa och Leornard sen var det hem dusch och sova.

Peter kom hem precis innan jag gick upp med T och E. De somnade direkt och jag var inte långt efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0