Efter lungnet kommer stormen...

också lägger sig lugnet igen också kommer stormen och sen lugnet.

Inatt vaknade jag av en hemsk otäck mardröm. Den var så otäck att jag vill egentligen inte prata om den. Kontentan var i alla fall att jag var tvungen att SMS:a min man för att kolla om han levde. Klockan var då 02.00. Turligt nog, för mig, vaknade han av pipet och SMS:ade tillbaka. Lite sur..men men. Vi  somnade om snabbt båda. Det hade jag definitivt inte gjort om jag inte hört av honom. Det är så hemskt att ha mardrömmar som sitter kvar då man vaknar eller som i mitt fall,  jag vaknade av mardrömmen.

På morgonen hade jag och barnen det lugnt och harmoniskt. Vi hjälptes åt med frukosten. De är så duktig nu på att fixa med massor av grejer. Thea har kommit på hur man "lagar mat". Imorse kokade hon välling till oss allihopa. Trist nog var det bara jag som tyckte om den. Irma lite grann, de andra ratade den direkt. Fast jag är bara nöjd att de smakar. Inte dömmer före.

Då T och E for med taxin åkte jag och I till Dessan och Lucas. Dessan fyller år idag och jag skulle ta Lucas till dagis. Hos Dessan fick vi fika och kaffe. En hel timme bara mös jag och Irma. Sen började storm nummer två.

Jag åkte upp med barnen. Väl på dagis insåg jag att Elis hade sina stövlar hemma och de var på väg till Hamptjärn. Hem och hämta stövlar och en lunchlåda som jag gjort till dagens födelsedagsbarn. Upp till dagis med stövlarna och sen ner till Dessan med maten. Precis då jag svänger in på deras väg hör jag Theas cykel skrammla i bagaget. F-n, den skulle jag ju ha lämnat på skolan. Jaha det var bara att dra upp en vända till. Folk måste ju ha trott att jag var smått galen på fm. Fram och tillbaka tre gånger :)

Dessutom hade jag en tid att passa. Inte hysteriskt viktig men ändå. Har man sagt en tid så är det så...Det har min pappa lärt mig. Akta sig för att komma försent. Eller hur pappsen?

Tretti minuter sen, i min planering, kom jag så iväg från byn. Jag hade tänkt hinna gå en sväng på stan innan jag skulle till min kusin som jag har försökt hälsa på i flera månader. Men är båda mitt i livet kan det vara svårt. Äntligen idag passade det båda.

Hör och häpna. Jag hann på stan tio minuter. Jag hade bestämt mig för att köpa en liten sak till hennes "nyfödda" son. (han är 4 månader redan. Du förstår så länge vi har försökt få till en dejt) På dessa tio minuter hann jag också shoppa kläder till barnen.  Åhlens hade dunder rea och jag passade på. Elis fick ett par byxor och fyra tröjor. Thea en klänning, taits och trosor. Irma fick nya vantar som matchar hennes nya mössa . Som jag köpte i lördags. Knasigt, men vilken lycka jag kände då jag gick ut från affären.

Lunchen hos kusin Malin var fantastisk. Tyvärr alldelens för kort. Då vi inte setts på ett tag har vi ju så mycket att prata om. Dessutom har hon en bedårande kille som stjäl ens uppmärksamhet hela tiden.

Nästa möte var intressant. Jag hörde en föreläsning om kost och dess vikt i tillfrisknandet. Väljer att formulera det så fast det var så mycket mer. Otroligt interessant och inspirerande.

Nu var det sen em. Bilen styrdes mot mer kända trakter. Alltså hemåt. Jag hämtade Thea som var hos en kompis. Elis och Irma var hos Dessan, där var det middag. Tur vi har varandra.

Nu är lugnet åter här. Alla barnen sover. Det är min tid nu, passar på göra lite saker bara för mig.

Kommentarer
Postat av: Malin

Precis som du säger så var lunchen för kort. Det var såå trevligt. Men vi får helt enkelt försöka göra om det snart igen. Vad kul att föreläsningen var bra. Kanske kan få höra mer sen?



Och kläderna du hittade på rea, de var ju kalasfina. Passade dem?

2008-09-04 @ 10:24:38
URL: http://hallerskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0