Äntligen vattengymnastik

Efter flera veckors inställd vatten gymnastik klaffade allt idag. Ingen sjuk eller att jag hade roliga veckan.

Dagen började förstås långt tidigare med de vanliga bestyren. En maskin med tvätt hann jag med innan jag lämnade Irma på dagis. Direkt från dagis åkte jag förbi Emelies mamma med Emmes ridkläder.

Efter det åkte jag till jobbet. Alltid lika roligt och idag då speciellt. Jag gick till chefen direkt för ett litet "prat". Bestämde mig förra veckan att jag ska börja om att jobba i November. Vi pratade en lång stund. I november börjar jag på 50% med administrativt arbete. Det sträcker sig fram till sista december. I mitten på november ska jag på en två dagars kurs i samordning. Det känns verkligen hur kul som helst och jag ser bara möjligheter.

Kl 10.50 hade jag tid på Vc för provtagning sen var jag och handlade. Bäst att passa på göra så många ärrenden som möjligt då jag är i civilsationen. På affären träffade jag en kompis som jag inte pratar så ofta med så det blev en massa surr innan jag åter for till jobbet. Där åt jag lunch och började tänka ut hur mitt schema ska se ut. Vi gör våra egna scheman på mitt jobb. En stor förmån anser jag. Jag velar inte så mycket då jag gör schema så det var klart efter trettio minuter. Sen var det bara att "jaga" rätt på chefen igen och få godkännt för hur jag tänkte.

Medans jag höll på med detta ringde arbetsteraputen och meddelade att mina ortoser hade kommit. Jag kastade mig i bilen och gjorde ett andra besök på Vc. Äntligen kom de. Sitter med dem på nu. De stödjer handlederna mycket då jag sitter framför datorn. Passade perfekt att de kom nu, då jag håller på att ställa in mig på jobb. 

Nu var det då äntligen dags för vattengymnastik. Som alltid då det är fysisk aktivitet kan jag inte ta det lugn så det blir spännande att se hur jag mår i morgon. Skönt var det i alla fall.

Kvällen har varit en riktig slappar och organistations kväll. Barnen har myst med var sin film och jag har fixat med dagis, fridtids och taxi tider. Det är en del att var sekreterare och organisator(kanske ett  påhittat ord) i familjen Määttä:-)

Kommentarer
Postat av: Faster Ida

Kul att börja jobba förstår jag, och härligt med dina nya arbetsuppgiter, det är du värd!!



många varma kramar

2008-09-24 @ 20:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0