Äntligen friska

Igår var Irma på dagis. Åh, vad hon längtade. Direkt vi kom dit bara lekte hon och glömde bort mig. Annars har hon haft en tendens till "separations ångest" de sista veckorna. 

Vardagen  är verkligen här. Igår fick jag med mig fler barn än jag äger hem från dagis/skolan. Lucas var bestämt redan dagen före. Theas kompis Tova hade ringt flera gånger innan jag åkte och hämtade dem. Så Thea ringde innan vi åkte från skolan. Där stod hon på vägen och väntade, ett barn till. Väl hem ringde telefonen direkt, Elis kompis Emma var sugen på att komma. Det gick ju bra. Härligt med alla barn, de skrattar och tjoar så jag blir varm i hjärtat. Ja ibland blir det lite mycket men bättre det än att det är tyst.

Få se vad jag och Irma ska hitta på idag?! Kanske vi träffar grannen. Hon har barn i Irmas ålder. Det skulle passa bra, för tjejen är lite less på hemmet, på mig och att inte leka med jämnåriga.

Igår kväll var jag på step in och körde ett body balance pass. Jag visste inte riktigt vad jag gav mig in på och hjälp vad jobbigt. Det var svägerskan som "lurade" dit mig. Nej så var det inte men jag var där med henne. Detta pass är en blandning av yoga/pilates/tahj khi(stavas ej så). Svårt med balans, andning och koncentration då jag inte är van men det var super kul. Jag skulle jätte gärna fara på tisdag morgon 06.45. Få se om jag får någon som vill vara med barnen. Peter är i Stockholm eller Göteborg, strunt samma vart, han är inte hemma i alla fall.

Som jag sagt förr yoga är min grej, så även detta, body balance.

Kommentarer
Postat av: Faster Ida

Härligt pass igår, det ska vi verkligen göra fler gånger. Känner mig ganska mör idag. KRAM

2008-09-20 @ 01:35:20
URL: http://www.fagelhund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0