Vilket "sjukt" höstlov

Sista dagen på barnens höstlov och min sista dag som helt sjukskriven. Tanken med höstlovet är väl att barnen och de vuxna ska göra roliga saker och leka mycket. Så ser i alla fall min version ut av ett höstlov....Därför känner jag en djup besvikelse innom mig för vi har bara varit sjuka känns det som.

Irma började redan före lovet med feber och "geggig" i ögonen. Då hon igår verkade mycket bättre  var det Thea som hostade och har ont i halsen. Själv mår jag inte heller något vidare. Känner av flickornas förkyllning och det sätter sig ungerfär överallt i kroppen.

Jag är inte besviken på flickorna som är sjuka utan på att JAG inte mår bra och orkar aktivera de som är pigga. I går var vi en sväng på stan för att handla Haloween kläder till Thea som ska på Haloween fest i kväll(om hon orkar). Inte brukar jag tycka det är så farligt gå på stan med barnen men igår kände jag mig som en "häxa". Jag vet att det är jag själv som är problemet. Barnen var helt ok, så som jag kan förvänta mig en åtta åring, två killar i sex och fem års åldern och en liten snart tre åring ska uppföra sig.


Thea blev ompysslad av lillasyster.


Killarna lekte hela fm och hade super kul verkade det som.


Thea och Lucas satt och ritade en lång stund tillsammans.


De turades om att spela "go-go:s". Vi hade en helt underbar fm.


Lucas är en "showman":)


Irma fick också vara med. hi hi på sitt eget lilla sätt.

Barnen skänker mig många glada stunder.

Kommentarer
Postat av: Systra Dí

Kära Linda! Jag vill aldrig mer se att du i din blogg skriver att du är en "Häxa" eller ännu värre:En dålig mammma. Du är den bästa och underbaraste mamman och mostern och vi är många som skulle behöva hämta av ditt tålamod och förmåga att prioritrta det som är viktigt i den enkla lilla dagen. De stunderna som är störst och viktigast.

Varför tror du, att mina tonårs barn, fortfarande väljer att komma upp flera gånger per år,veckor i sträck till Borgforsheden? Svaret är: De känner sig viktiga och älskade av din stora, varma och generösa familj.



Älskar dej min bästa vän och syster!



2008-10-31 @ 10:41:12
Postat av: Lydia

jag känner mig redan halv död som inte kommer träffa er på flera veckor...

2008-10-31 @ 13:48:33
URL: http://lsundeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0