Veckan börjar med telefonsamtal, telefonsamtal....

På morgonen var det lite segt. Barnen var super duper trötta efter helgen. Hur det nu kan komma sig. De ska ju vara pigga efter ledighet?????

Då jag kom hem efter lämnat Irma ringde jag först Anna(en kompis) och kollade att det passade att jag kom förbi. Det passade bra. Först skulle jag "snabbt" prata med försäkringskassan angående att jag börjar om att jobba och att mina 365 dagar gått nu sista oktober. Ringa dit går sällan snabbt. Det t.o.m blev så att hon skulle ringa upp mig lite senare. Inte ville jag vänta på det så jag for. Hon fick ringa på mobilen.

Som alltid med Anna finns det så mycket att prata om så tiden bara försvinner. Jag hade inte tänkt vara där hela dagen men det fanns liksom inget slut på orden. Hur härligt som helst att det fortfarande är så efter snart 30 år. Tänk vilken lycka att ha en vän som funnits där jämt och trots att vi inte ses ofta eller pratas vid ofta är det som det var igår. Jag känner mig väldigt rik då jag tänker på det.

Hemma blev det bara att vända i dörren för mig och Thea. Vi skulle på möhippa. Det var en trevlig kväll och jag hade en VÄLDIGT trött tjej med mig hem.


Här sitter vi och väntar på "mön". Hon håller på att fixa till sig.


Utan för fotvården. Två "ungmöar" :-)


Thea och farmor


Sen var det middag på resturang. Gott och mysigt.


Farmor, Thea, kusin Arvid i mitt knä.

Halv tio kom vi hem efter en lyckad och trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0