Teater besök i blåsten

Söndagen började blåsigt och fortsatte i samma anda. Redan kl:7 var Elis och Emily uppe. De lekte massor medans Thea sov. Irma sov ovanligt länge denna dag.


De fick sitta på bordet medans jag stökade vid diskbänken.

Jag gick ut till mina stackars döda blommor efter frukost. De flesta åkte i komposten. Fast jag tycker att jag sätter ut mindre så är det drygt att ta bort.

Thea och jag åkte på teater på eftermiddagen tillsammans med tre kompisar till Thea och deras mammor. En riktig tjej kväll. Vi såg Ronja Rövardotter. Thea strålade som solen hela tiden och aviserade att detta ville hon göra fler gånger. Jag tror att vi alla var nöjda över teatern och samvaron.


Thea ombytt och klar inför teatern. Söta barn.

En av mammorna hade varit med förr så hon såg till att vi betalade och bokade fika redan innan föreställningen. Så skönt att slippa stå i kö. Vi gick bara och satte oss vid "vårat" bord. Flickorna fikade sen gick de och satte sig, ivriga att se fortsättningen. En verklig höjdare denna kväll.


Innan föreställningen. Ivriga att få gå in.


Här fikar vi i pausen.


På väg från teatern. Den ligger vakert vid vattnet.


Vi var på Max och åt middag. Här sitter flickorna på rad och själva. De ville vara i fred:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0