Trodde morgonen var "fri"

Kl. 07.00 var jag upp i morse, i hopp om att få en stund för mig själv. Tji fick jag....Elis den lurken var redan vaken och satt i sitt rum och lekte. Vi hade en mysig morgon bara vi två. Thea kom ner 20 minuter efter oss och då började de leka. Irma sov till efter 09.00. Stackaren fick inte upp sina ögon så hon grinade alldelens otröstligt tills jag lyckades badda upp dem.

Eftersom klockan var efter nio hade telefontiden upphört på Bvc. Jag tyckte ju hon var sämre i ögonen. Sen på em glömde jag bort att ringa (dålig mamma) Som tur var visade det sig. Hon ser mycket bättre ut nu.

Varför jag inte visst det var för att jag varit på kurs hela em och kom hem först vid 16.45. Mamma och pappa har varit här med alla barnen. De verkar haft en mysig dag.

Alldelens nyss åkte min  älskade syskonbarn hem till Stockholm. Det blir alltid så tomt då de åker.


Edwin och Irma målar med vattenfärg


Elis och Thea myser med varandra i soffan.

Barnen sitter och ser "Mysteriet på Greveholm". De verkar tycka den är bra.  Lucas ska sova här inatt så det blir fullt hus ialla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0