Stats besök, korvgrillning och vinter pyntning.

Det var ingen soft morgon idag. Klockan 10 lämnade vi gården och drog till stan. Syster och Lydia ville "shoppa". Helt otroligt, Lydia hittar alltid något fint.

Kl:12 hade Elis och Thea Jujutsi. De är duktiga och de tycker det är roligt. Mycket lärorik sport ur många aspekter. Irma var inte på sitt mest solia humör så det slutade med att hon och jag gick ut i bilen och väntade.

Vi tog nästan raka vägen hem, bara ett stopp vid Ica  innan det bar av hemmåt. Hemma hade Peter och Emelie starat elden ute så vi kunde grilla hot dogs till lunch. Det blev en lång härlig stund ute.


Balans träning på plankan. Den höll hela vägen.


Thea och kusin Lydia. Go tjejer.

Då lunchen var avklarad började jag höst städa lite på tomten. Det är en del grejer kvar som ska in i höladan. Jag hamnade vid de gamla sommarblommorna som verkligen vanprydigt våran annars "jette, jette" fina altan. Se altanen utan någon prydan kändes inte bra så vi tog en promenad över åkern för att plocka granris och enris.


Barnen hittade en gammal kylkällare eller nått. Vårat hus har stått nere vid älven en gång i tiden så det är "minnen" från den tiden.


Jag gillar hösten även då bladen rammlat av och det inte sprakar av färger.


På väg tillbaka till huset. Irma får lite hjälp medans Thea instruerar övriga hur de ska gå.


På åkern igen.


Vårat hus från baksidan. Vi har världens bästa läge enligt min mening.


Elis, duktig killen, hjälpte mig sen att vinter pynta runt husen. Love you prinsen.

En helt underbar em hemma i soligt vackert höst väder. Precis då jag och Elis pyntat färdigt började det blåsa och ganska ordentligt. Det blir intressant att se om granriset är kvar i krukorna eller om jag får jaga fast det på tomten.

Vi åt en sen middag. Förrätt: rostat bröd med ishavsröra. Varmrätt: soja kyckling och klyft potatis. Efterrätten: morotsstavar. Lyxit värre.

Framför Tv:en sitter ett gäng utslagna hjältar så även jag. Därför blir det strax sängen, "Gäsp".

Kommentarer
Postat av: Lydia

Snälla, snälla ta bort andra bilden. Jag tyckte jag var ful på första men när jag såg andra, herregud... Pussaar

2008-10-11 @ 22:35:13
URL: http://lsundeen.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej svejs!

Hittade hit idag =)

Så mycket fina bilder. Nu har jag uppdaterat mig litegrann inför morgondagen. För jag hoppas du och Jessica kommer som planerat ??!! HOPPAS! Jag längtar. Hoppas vi får surra vidare då.....

Kram Anna



2008-10-12 @ 20:37:12
URL: http://ettnyttliv.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0