Söndagen bara försvann

Söndag steg jag och syster upp vid 7.00. Vi hade söt stöpt en "liten" mjukkaks deg. Vi insåg ganska snabbt att den var inte så liten som vi tänkt oss. Oj oj.....

I torsdags då vi var i bagarstugan började vi fantisera om en nyttig mjukkaka. Denna fantasi var grunden till söndagens bak. Vi ville göra ett prov bak. Barnen var väldigt intresserade. De satt runt köksbordet och hjälpte till med olika saker.


Jag kavlade och syrran naggade. Irma gjorde egna mini mjukkakor. Lydia rullade ämnen åt mig och Emme var provsmakare. Thea dokumenterade(hon som tog kort)

 
Här ligger "några" och jäser.

De blev hyfsat goda. Lite torra, antagligen för att vi hade för lite vatten i söt stöpet. Det skulle blivit så mycket annars men nu vet vi det till nästa gång.

Efter lunch åkte syrran och Lydia till mamma och pappa. De skulle vara där tills flyget gick. Det är lika trist varje gång de åker. Thea skulle till en kompis så jag körde henne dit och sen for jag, Elis och Irma till Dessan. Jag var så nyfiken på Marcus rum. Väldigt, väldigt fint blev det.

Peter och Emelie var till stallet och sen körde Peter henne till Kalix. Hon ska vara där en vecka på praktik.  För oss som var hemma blev det en tidig kväll med långläsning ur Fem böckerna. Jag somnade före 21. Helt utslagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0