Sista middagen ute för detta år

Jag och min pappa har vintrat lite idag. Ett fågelbord utanför köksfönstret. I åtta år har jag pratat om det men inte lyckats få det till att bli men i år, äntligen, kom det upp ett. Tack pappa, vad trevligt vi hade medans vi höll på.


Visst ser det trevligt ut. Hoppas bara fåglarna också tycker det så jag kan titta på dem i vinter.


Middagen var beställd ute. Plättar med fläsk stekt över öppen eld. Innan vi ens började grädda hade mörkret lagt sig över oss. Mysigt på ett sätt men kallt på ett annat. Brrrrr...


Samling runt elden eller kanske mera röken


Vissa ides inte vänta runt elden utan aktiverade sig med annat.


Äntligen har Elis fått mat....

Själv åt jag sist och inne, som sagt det var ingen värme ute. Så det var definitivt årets sista middag ute. Luncha ska vi däremot fortsätta med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0