Lyckad dag på LeosLekland

Efter två dagar med ingenting, bestämde vi oss för att hitta på något idag. Rösterna gick på Leos Lekland i Luleå. Morfar som inte är "bangen" följde med.

Vid 12 rullade bilen från Holmträsk mot Luleå. Sen hade vi nästan tre timmars bus, lek och mycket spring på barnen. Jag och pappa kunde inte heller hålla oss från rutchkanorna och lekställningarna. Man blir som barn på nytt.



Elis och Irma på stutsmattan


Leo själv var ut och hälsade på alla barnen.


Här är det påfyllning med energi.


Irma och morfar i rutchkanan.


Thea och morfar åkte också.



Alla barnen i bollhavet innan det var hemfärd.

Det var ett trött men glatt gäng som satte sig i bilen. Jag hade planerat ett stopp vid ICA maxi innan vi åkte mot hemmet. Innan vi åkte hade jag förberett pappa på stoppet så han hade också en liten lista med sig. Thea och Elis ville följa med in. I vanliga fall är det inga problem men idag hann vi tappa varandra. Thea gick ut i bilen till de andra och jag hörde aldrig att hon sa det så jag letade och Elis letade och "hipps, vipps" var han OCKSÅ borta. 10 min stod jag vid kassan innan jag bestämde mig för att betala och gå ut för att se om de var där. Jo, Thea var där men inte Elis. Pappa gick in och letade efter honom och hittade honom. Tur han inte är ängslig av sig för han var inte ett dugg ledsen eller orolig:)  (Det var däremot jag.)

Ja ja, jag fick med mig hem lika många som jag tog med mig, det var ju bra.

Middagen var Tacos och sen såg vi en film. Helt klart en mysig, härlig, underbart trevlig dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0