Helt vanlig onsdag

Dagen började helt i vardagens tecken. Upp, frukost m.m

Jag åkte direkt till jobbet för att ordna med schema och annat innför jobbstarten. Träffade chefen också. Åh vad jag längtar till nov då jag börjar om.  Två och en halv timme stannade jag där innan det var dags för "Ett steg i livet" kursen. Där var det en präst som pratade om kris och kris hantering. Väldigt intressant och helt olikt andra föreläsningar om kris jag varit på.

Irma var den enda som var kvar på dagis, av våra barn alltså. De andra var hos Lovisa och Leonard. Deras mamma ringde oss på vägen hem och undrade om inte vi ville komma och äta plättar i deras skog med dem. Ett sånt erbjudande kan jag inte tacka nej till. Gud så mysigt. Det blev absolut en helt  underbar avslutning på dagen.


Lovisa och Mathilda på väg till grillplatsen. Alla fick ta 3 ved klabbar var.


Maria lagar plättar för brinnade livet. Sex hungriga barn oj oj


Thea har fått sig en plätta. De andra stirrar avensjukt.


Irma och Leonard har precis ätit.


Flickorna äter på tomte stenen.


Irma testar stenarna. Egentligt var det "bäcksvart" här. Vi såg inte mycket...


Maria trevar sig fram efter alla saker. Vi är på väg hemmåt. Klockan är 19.15.

Jag njuter av en sån här spontan vardagslyx. Det var väldigt mörkt då vi började bege oss hemmåt. Turligt nog var det fullmåne så då vi kom ut ur skogen var det som en strålkastare som lyste. Häftigt värre.

Hemma var det sängen direkt. Jag och barnen kröp ner i storsängen. Först läste jag "Ludde nyfiken" till Irma. Sen läste jag ur Harry Potter till Thea och Elis. Medans jag läste den somnade Irma. Tätt ihop krupen bredvid mig. Vilken avslutning på en helt vanlig onsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0