Förkyllt igen

Irma håller ställningarna med förkylningen. I helgen har hon haft feber. Nu är hon feberfri men låter som ett tröskvärk. Inte går det att vara på dagis då. Jag skulle egentligen varit i Sunderbyn men jag ställde in det. Min rygger är ond så jag ville inte sitta i en bil i nästan en timme och Irma behöver mig då hon är sjuk.

Det märks på både mig och Irma att vi varit tillsammans mycket utan att vi kunnat göra något roligt. Hon ser på mig och bara fräser och jag klarar inte att bemöta det på bästa pedagogiska sätt. Nu i kväll har vi myst och verkligen visat varandra hur mycket vi älskar varandra. Härligt med dessa stunder av kärlek. Elis han ropar också efter kramar nu så jag ska ta och putta i säng Irma och sen mysa med de stora.

Gud vilka härliga barn jag har. Precis nu kom Irma in i kontoret med ett digestivekex med ost på som Elis gjort åt henne. Är de inte goa. Nu hjälps de åt att hämta glas för att dricka lite tranbärs och lingon saft som är kvar sen tidigare idag. Elis läxar upp mig för hur jag blandat saften. Sitter här och små ler åt dem. De är så härliga.

Om Elis skulle jag kunna skriva en hel roman. Han har så många härliga komentarer. Det var reklam på TV om "sex in the city". Så han meddelar att den ska vi INTE köpa för den är redan på TV. Fast ville jag nu hemskt gärna kunde vi ju köpa den. Snillen spekulerar. Snart blir det en dispyt så jag ska rädda situationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0