Ännu mera vardagslyx

Idag var Irma hemma med mig. Det blev en massa städ på fm men då vi hämtade barnen kl 13 blev det ösigt värre.

Thea hade två komppisar med sig hem och Elis hade en kompis med sig hem. De har lekt hela tiden och varit ute massor. Efter middagen gick de ut igen och drog till skogs. Irma hängde på så då kändes det inte riktigt ok. Jag hämtade Irma. Vi gick hem så jag fick ta på mig utekläder sen gick vi tillbaka och hämtade de andra.

Jag lockade (hi,hi) hem dem med att vi skulle tända en eld och grilla korv. Undra vem som egentligen vill det? Hjälp vad fort det gick att ta sig hem. Breda flin och höga skratt hela vägen. Jag fick höra flera gånger hur roligt de tyckte det skulle bli. Vi hade också en helhärlig kväll ute runt "rök" elden. Vi råkade,hm, stoppa in några blöta pinnar också. Korvarna blev väl inte genomgrillade heller men vad spelar det för roll. Vi hade det hur mysigt och trevligt som helst. Det spelar roll.
 

Alla hjälptes åt att hålla elden vid liv.....


Eliott och Tova med sina facklor.


Nu närmar det sig för korven.

Efter vi grillat åkte två barn hem och de andra gick in. Efter en heldag kan jag förstå om det var sugna på lite lugna aktiviteter. Irma kröp ner i badet och de andra spelade spel.


Spelet dukas fram....

Viken vardagslyx: skrattande barn och en härlig varm oktoberkväll ute vid elden. Finns något mer att önska?

Kommentarer
Postat av: Moster Maria



Hej ni alla runt mitt hjärta!



Ni kan då verkligen göra det mest underbara,

här och nu och ta vara på dagen.

Mysigt!

Kramar till stora och små.

2008-10-17 @ 08:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0