Sömnlös natt

Irma är förkyld igen och har snorat och hostat hela natten. Jag vet att kl 3 hade jag inte somnat för de nyheterna på radion hörde jag på. Så idag är vi hemma och vilar oss. Känner mig också förkyld men nog hade jag kunnat jobba om inte "lillsessan" varit sjuk.

Barnen blev glada då de inte skulle på "fritte" så tidigt och att de kommer hem tidigt från skolan. Emme som började först 10 blev också glad för jag och Irma tog oss en biltur med henne så hon slapp iväg tidigt med bussen.

Thea kom hem 20.40 igår. Överlycklig och full av allt roligt hon och Tova gjort. För mig var kvällen kanon. Fick tid för var och en vid sängdags. Jag läste två böcker för Elis under kvällen och låg med Thea och mös. Sen hann jag prata med Emme en stund innan hon lade sig. Resten av kvällen satt jag och sydde in namnlappar i barnens nya underställ.

Nu på morgonen satt jag och njöt av fågelbordet. Elis hade gjort fågelgodis på "fritte" som vi hängde upp i förrgår. Fåglarna åt av den på morgonen i snöstormen.


Tog en bilda av fåglarna och Elis "godis". Snön yrde som jag skrev så skärpan är inte den bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0