Sömnig helg

Lördagen bara hastade förbi. Jag sov till kl:9. Mamma och pappa var kvar till 10. Redan kl11 åkte vi iväg till barnens Ju-jutsi träning. Efter den handlade vi en present för söndagens kalas. Hem och åt ett lunch/mellis. Peter var hemma redan 17 och då gick jag och lade mig. Sov, läste, löste korsord, sov och såg på Tv. Irma kom före 18 och lade sig med mig för att mysa men hon somnade för natten. Min lilla trötta tjej. De stora gjorde också en tidig kväll. Vi är ett trött gäng.


Irma på ju-jutsi träningen. Det är så svårt att sitta still.

Vid kl:7.30  imorse vaknade Irma, även två syskon till henne. De gick ner alla tre och mös. Inte vid Tv:n utan de ritade och grejade. Jag och Peter klev upp först 9 för då var det tre hungriga barn som kom upp. Mitt hjärta sväller av stolthet, vilka barn jag har. Älskar dem så mycket. 

Nu åkte Peter iväg med en hel unghop till kalaset så jag ska lägga mig. Hela jag är som en disktrasa. Sladdrig, våt och skulle behövas bytas ut....... Alltså ingen bra dag.


Irma har målat ett självporträtt med "lite" hjälp av flera stora barn. Gulligt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0