Lördagmorgon


Thea och Irma myser efter sagostunden.

Morgonen började alldelens för tidigt för min smak. Irma har haft två jobbiga nätter och det påverkar mig också. Nu är vi ialla fall frukosterarade och barnen har busat som galningar. Vi har tränat en del på gångertabellen och tränat bokstäver med Elis. Han börjar vara så duktig och veta nästan vad alla bokstäver heter.

Igår eftermiddag tittade vi på ord och försökte läsa dem. Den stunden han orkade koncentrera sig gick det riktigt bra men sen var det mycket svammel. Lucas var här och han var en hejare på att vilja lära sig och höll koncentrationen längre än Elis. Vilka killar.

Då jag gick i duschen nu på morgonen hörde jag Thea läsa för sina syskon ur Bett och Alf böckerna. Det är bokstavsböcker.


Bokstavsböckerna.

Thea läser bra men skam vore annat så mycket som hon läser. Min lilla bokmal:) Fast jag i bland kan tycka att hon läser alldelens för mycket är jag glad att hon gör det för hennes värld blir så rik med alla intryck hon får av alla berättelser och alla ord hon lär sig. Jag ser att hon klarar stavningen bra. Hennes fröken, tror liksom jag, att det har och göra med att hon läser så mycket. Hon får känslan för hur orden ska se ut.



Jag och Elis. Jag har precis klivit ur duschen.

Nu är det strax dags för barnens Ju-jutsi träning så vi ska på med dräckterna och jag ska, oj oj, försöka knyta skärpen rätt. De gillar inte riktigt att jag inte har lärt mig och Peter är på Hv övning i helgen igen. Han har fått upp intresset igen och vill dit. Bra att han har ett intresse, jag skulle bara komma på vad jag vill. Jag tror människan mår bra av ett engagemang som är annorlunda eller ialla fall göra något man inte gör daglig dags.

:) jag har ju min blogg som jag gillar sitt framför. Kanske lite för mycket. Kan det vara ett intresse kanske? Också har jag min roll som föräldrarepresentant. Det är ju något jag faktiskt brinner för och tycker är roligt. Varför göra det svårt då det egentligen är enkelt.

Hjälp, nu måste vi strax iväg så jag har inte tid sitta här och svamla längre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0