Ledig måndag och mys med Irma

Reväljen gick redan 6.15 för mig och Elis. Vi skulle till tandläkaren med honom. Lite mysigt med en stund bara vi två. Allt var bra hos "tandis".

Jag körde Elis direkt till skolan efteråt.

Hemma klädde jag och Irma oss och gick ut nästan på en gång. Hon ville åka skidor och sen kälke och sist blev det vagnen och en liten promenad.


Mys flickan

Vi väntade på att snön skulle börja falla. Väderprognosen säger ju så. Vi väntar ännu och klockan är strax 15.

Efter lunchen började Irma leka med play dohn som nu börjar ha gjort sitt så vi kastade den och jag tänkte vi skulle "baka" leklera. Då jag kollade skafferiet fanns det ingen Alun så vi klädde oss och åkte till affären. På väg dit passade vi på att kasta en massa återvinning. Härligt, nu behöver den inte överfalla oss längre.

Tyvärr fanns det ingen Alun på affären så vi fick åka hem i ogjort  ärrende. Då gjorde vi troll deg istället. Den håller inte lika länge men vad gör det. Irma lekte länge med den.

Nu väntar vi bra på att Thea och Elis ska komma hem från skolan efter en lång dag med "pick-nick".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0