Första dagen i resten av mitt liv....

Igår kväll var jag ut och skulle blogga. Gick inte så bra då hela sidan kronglade. 

Min plan för helgen var: VILA. Kände fredag att jag var helt mör i kropp och knopp.  Fast fredagkväll var redan bokad sen en vecka tillbaka. Jag, Thea och Theas kompis och mamma var på bio. Flickorna ville se High school musical 3 så vi gjorde slag i sak. Vi hade en super trevlig kväll. Alla fyra var jätte nöjda då vi lämnade biografen.

Emelie var i stallet så vi hämtade henne innan vi åkte Älvsby vägen hem. Det var ett trött gäng tjejer som landade i respektive hem. Jag somnade ovaggad. Snark!!!!

Lördag skulle jag VILA, men då hade jag lovat Irma en tur till badhuset medans de övriga var i stall eller tränade Ju-jutsi. Kan ju berätta att hon MINDES det på morgonen. Ja ja det var bara att packa badväskan och åka.  Vi hade ett par mysiga timmar i badhuset. Galenpannan Irma som inte är rädd eller vill bli ihållen skrämde sin mor inte bara en gång under bad stunden. Hoja hoja....... 

Peter han kom på att vi skulle bjuda några kompisar på middag. Så min vila blev reducerad till en och en halv timme efter badet. Kvällen var trevlig och ändå inte så sen. Jag lade mig strax efter 22. Thea åkte med främmandet och sov hos sin kompis. Dessa barn.

Söndag var jag uppe med Irma vid 9. Fast jag tror att hon hade varit uppe längre med Elis. Go killen som tar hand om sin lillasyster på morgonen. Redan vid halv elva körde jag Emme till stallet och sen var jag in till stan och köpte lite farsdags presenter. Hade glömt/ inte orkat förr under veckan.

Hemma kokade jag kaffe åt "gubben" innan jag och Irma åkte till morfar och kramades med honom. Då vi åkte hem tänkte jag att NU SKA JAG VILA. Hm...mina föresatser om vila var inte tänkta i helgen. För vi var bjudna på middag i Arnemark. Super "niceit." Kom hem fram emot 20 och då var det sängen för hela bunten. Inte Peter och Emelie då men resten. Emme pluggade inför ett prov och Peter hjälpte till och plockade?! lite.

Jaha då var det måndag och andra veckan jobb. Var "sleten" på morgonen men det gick. Jag tog bussen till jobbet, usch, det regnade och var super halkigt. Skönt då jag väl satt på bussen.

Mina tankar har däremot inte hängt ihop riktigt idag. Har fått "jobba" för att förstå vad jag pysslar med. Hi hi då vet jag att jag lever. Kul är det ialla fall.

Nu ska barnen hämtas och det ska fixas middag och tvätt och...och....och....Det tar aldrig slut på sånt som behöver göras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0