Solsken mitt i vintern

Härlig lördagkväll hemma hos mor och far, Jag och mamma ligger inne i deras sovrum och hejar på Marcus Fagervall i Stjärnor på is. Ja inte just nu förståss. Barnen sitter med morfar och ser Narnia- häxan och lejonet. Vi har det bara bäst.

Slutet på gårkvällen blev som vi tänkt oss. Irma somnade direkt hon la huvudet på kudden och sen såg vi andra Idol. Jag och barnen var inte helt överens om vilka som skulle gå vidare så vi röstade på alla. Lite dumt...fast jag smyg röstade på Kevin en extra gång. Eller smög och smög Thea upptäckte mig direkt. Smart brud..... 

I morse klev vi upp ovanligt tidigt för att vara lördag men vi var pigga och glada. Frukosten intogs i normal tid så vi fick in lunch innan det var dags för Ju-jutsin. Hela fm var som en sommardag. Varm, skön och helt underbar. Hela familjen (vi som var hemma) var fulla med energi och hade ork att lyssna på varandra. Det gör mycket.


Frukostbrud


Elis och Irma lekte

Prick på minuten kom vi fram till Ju-jutsi träningen. Mina fina barn, de två äldre, fick vara själva på träningen medans jag var på stan själv. Irma fick vara med min moster Birgit under tiden. Tack snälla Birgit. Jag uppskattar att du hjälper mig.

På stan var det tokigt mycket julhandlande folk. Jag hade bara tur som hittade en plats att ställa bilen på. Samtidigt roliga att gå själv och titta på alla människor i lugn och ro trots jul hetsen.

Jag och barnen stannade en stund hos moster då vi hämtade Irma. Sen var det bara att göra oss färdiga för nästa händelse. Thea och Elis har verkligen varit på ett hjälpsamt humör hela dagen och jag har säkert bidragit med ett lugn som på något konstigt sätt funnits där trots att min kropp gjort ont, ont, ont..... Varje steg har varit en plåga.


Irma och moster myser vid fikabordet.


Barnen fick var sin julstrumpa av moster som de använde som örhänge:)

Efter glöggen i bagarstugan åkte vi till mor och far. Där var det fin middag med förrätt och levande ljus. Smakligt och trevligt. Farbror Gunnar var också där. Roligt att träffa honom.


Elis och Irma leker med tågbanan.


Irma har bett gammelfarbror om hjälp:)


Middagsdags...Tack för maten.

Jag satt uppe och såg hela finalen av stjärnor på is sen lade jag mig och läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0