Strömavbrott hela lördag

Lördag vräkte snön ner. Vi fick ett vinterlandskap eller ska jag säga julkortet kom till mig. Det är så vackert med all snö.

Direkt på morgonen bestämde jag och Peter att vi skulle ha en hemma dag. Kan ju säga att skottningen var det prio på. Kl 10 gick vi ut och precis då gick strömmen. Ja ja vi skotta och barnen lekte. Vi gick in och åt lunch sen gick vi ut igen och det fortsatte vara strömlöst. Då dagen närmade sig kväll och middag slog vi våra kloka huvuden ihop. Ska vi sätta oss i bilen åka till stan och köpa pizza eller ska vi göra upp en eld och grilla hamburgare. Jag som gillar vara ute och inte gärna åker till stan i onödan röstade på hamburgare. Jag tror ingen av oss var direkt sugna åka någonstans vi var rätt trött efter allt skottande.


Elis skottar fram julgranen


Många ljus blev det för att se vad vi hette!

Grillplatsen skottades fram och vedbon lika så sen var det bara att elda i det vackra månskenet. Åt gjorde vi inne i skenet av 20-25 ljus. En härligare dag får man leta efter. Barnen tyckte det kunde vara strömavbrott oftare så de hade ro att vara ute som de varit idag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0