Mysig helg

Vi har haft en helt underbart härligt mysig helg.

Fredag hade jag lovat köra mor och far till Kallax. De åkte ner till min syster i Stockholm över jul. Eftersom det var mer på kvällskvisten frågade jag min underbara svägerska om hon kunde vara med barnen medans och sen ville jag att hon och hennes son skulle sova över. Hon tyckte det var en bra idé.

Vi åt middag och sen åkte jag. Det tar alltid en stund till Luleå tur och retur fast jag njöt av ensamheten. Väl hemma bara njöt jag av sällskapet. Vi hann prata mycket och länge och om allt mellan himmel och jord.

Då Irma och Wilmer blev varse om att de skulle sova över var de hur söta som helst. Sträckte armarna i luften och ropade: - Ja. Hurra och sprang runt i rena glädje yran. Jag ler igen åt minnet. Tyvärr blev det inga kort tagna under helgen. Ska skärpa mig. LOVAR.

Lördag tillbringade vi tillsammans jag och svägerska. Först var vi på stan en sväng och sen var vi hos svågern för lite julklappsbyte. Maken var med dit och svärmora och Lasse. En riktigt mysig kväll där.

Hemma kröp jag, Thea och Elis ner i storsängen och såg Harry Potter. Mmmmmm vad mysigt. Irma hade åkt med farmor och skulle sova där för vi åkte till Luleå på söndagen för att julhandla. 

Jag och Peter har nog världens bästa barn. Vi var i affärer i flera timmar och ändå hörde vi inte ett enda gnäll eller tjat. Bara julmys.

På hemvägen var vi och hälsade på min farbror och lämnade en lite julklapp från mig och syrran med familj. Jag kände mig så glad och nöjd efter dagens alla inköp och bara hur fint allt flytigt på.

Dagen avslutades med palt hos svärmor. Mums så gott. Tack för barnpassningen åter igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0