Julfint men det kostar.

Måndag och tisdag har jag städat huset. Ja lite hjälpte väl de andra till men mest var det jag. Vi har så fint nu och jag bara myser runt här hemma. Måndag kväll städade vi barnens rum och gissa om skitigt och stökigt det tog hela kvällen. Resten av övervåningen fick sig också en snabb damtorkning och damsugning.

Tisdag var det undervåningens tur. På något konstigt sätt är det enklare att städa den. Tvätten blev också gjord så nu är det bara att bära upp allt. BARA.

Idag var det dags för provtagning, den jag glömde för 3 veckor sen. Sen var det tänkt att jag skulle på kommunens kurs men jag orkade inte. Hela kroppen är slut, ond och helt ur form. Jag åkte hem och lade mig. Sov en stund, läste, sov omvartannat. Jätte skönt. Kände mig mycket piggare då jag hämtade barnen. Är jätte glad att jag prioriterade MIG och lyssnade på kroppen.

Jag fick med mig hem två bonus barn. Vi har haft en hel mysig,julig stämning här hemma. Flickorna började med läxorna och sen har de lekt och pysslat. Pojkarna har lekt, spelat lite Tv spel och busats/brottats.


Duktig tjejerna med läxan.


Irma myser med Leonard och Lovisa kämpar med matten.

Efter jag lagt Irma onsdagkväll städade jag Emelies rum, det var det enda som vi inte gjort så nu är huset genomgånget.

Idag, torsdag,  har det varit jobb och på em hade jag brandutbildning. Gissa om jag kollade brandvarnare och funderar på en brandövning här hemma nu. Vi brukar prata om vad vi ska göra och hur  om det börjar brinna men nu är det länge sen.

Mor och far var på dagis/fritids luciatåg. Vilken tur då verken jag eller Peter kunde fara. Det var lyx för då jag kom hem stod maten på bordet så det var bara att sätta sig.

Det blir en tidig kväll ikväll, hoppas jag. Nu ska jag lägga Irma och sen ska vi andra i säng. Natti natti

Kommentarer
Postat av: Malin

Var rädd om dig kära kusin!



Många kramar, Malin

2008-12-12 @ 22:40:30
URL: http://hallerskog.blogg.se/
Postat av: Faster Ida

Härligt att höra att du lägger prio på dig själv, det behöver du min kära svägerska.



Vad gör du på måndag, jobbar du hela dagen? Jag och Wilmer är lediga och funderar på vad vi ska hitta på... Hör av dig om tid/möjlighet finns att ses.



Kram på dig!!

2008-12-13 @ 09:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0