Julafton närmar sig...

med storm steg.

Idag fick vi äntligen till att klä granen. Barnen har frågat och undrat och vi har varit påväg flera gånger men så har det kommit annat i vägen.


Granen på plats. Nu börjar den stora påklädningen.


Det artar sig.


Nästan klara.

Jag har jobbat sista dagen före jul idag. Det har varit en härlig dag på jobbet. Mycket julstämning och många glada (mer än vanligt) miner hos alla. För egen del känns det skönt med några dagars ledighet och sovmorgon framför allt. Det är verkligen segt att kliva upp och kroppen behöver ta det lite piano.

Jag hade en tid på Vc för provtagning 8.40. Kl 8.50 kom jag ihåg det så jag kastade mig i bilen, efter div rutskrap då snön har vräkt ner, och i väg. Turligt nog sa de inget och jag fick ta mina prover.

"Så farligt mycket har det inte kommit pappa fast det låter som det."

Jag åkte förbi moster innan jag åkte till dagis för att hämta barnen. Det var  väldigt lite barn idag. Mina och ett syskonpar till. De hade haft en lugn och rolig dag av vad de sa och även deras fröken verkade mysa.

Hemma var det som redan skrivet julgrans påklädning. Resten av dagen har jag plockat och fixat för julafton. Jag hade tänkt hinna damsuga och lite sånt men det blev istället att ta fram alla tomtar och annat julpynt som jag inte haft fram på flera, flera år. Vi har så julmysigt och ljus som brinner lite här och var.

Huset luktar gott av köttbullar som Peter rullat och stekt ikväll medans jag låg i sängen och läste Harry Potter. För barnen alltså men nog lika mycket för mig. Vi gillar de böckerna skarp. Ett kapitel till mamma! och jag kan liksom inte neka jag vill också veta vad som händer. Även om vi sett en del filmer är det en annan sak att läsa boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0