Ibland blir det inte som man tänkt sig

Precis så är det nu. Vi skulle lägga oss tidigt var det tänkt och läsa i storsängen men istället sitter jag här och barnen ser Barda ner. Vad hände då kanske du undrar?

Jo jag hade precis börjat med maten då ringklockan dånade. In kom svägerskan med sina två barn. Det blev liv i luckan. Sen kom svåger och vi surrade. Egentligen har de ingenting med de spruckna planerna att göra utan mer att det var något helt oväntat och väldigt trevligt.


Irma och kusin Arvid


Irma och kusin Wilma leker med bokstäver och samtalar. Hur söta som helst.


Thea och Elis ville också mysa med lillkusinen.

Sen var det middagsdags. Efter middagen gick Elis och Thea ut i snön. Jag hörde ända in hur roligt de hade. Skratten ekade in:) De hade var sin ficklampa med sig ut. Med en ficklampa kan de hitta på mycket bus. Härliga älskade barn.


Medans de andra var ute ville Irma vara babys en stund som kusin Arvid.

Vid halv sju kom de in och precis då kom mor och far också. Det var pga att jag bett dem komma med lite medicin åt mig som vi är uppe ännu. Mitt dåliga minne har gjort att jag helt glömt bort att jag tagit den sista tabletten av smärtstillandet och just nu är det mycket värk i kroppen. Jag fick mig lite smärtstillande och barnen busade och mös med morfar och mormor. De är alltid lika välkomna och efterlängtade. 


Mycket bus var det. Alla på alla och Teletubis kramar.

Nu är det i alla fall dags för sängen. Oj oj vad jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0