Första advent

Vi längtade efter söndag morgnen och årets första advents frukost. Barnen kom ner skuttande, kanske inte Elis då som fortsatt var sjuk. Vi kokade ägg och managryndgröt och tände ljus. Mitt i frukosten dök morfarn upp. Han skulle hämta sjuklingen. Jag visst det så jag hade planerat adventsfrukost åt honom också. Mmmmmm vad mysigt vi hade.


1:a advents frukosten

Resten av familjen åkte sedan in till stan. Vi skulle på skyltsöndagen tillsammans med Ida, Wilmer och farmor först.


Irma den tuffingen skulle prata med tomten. Thea tyckte också det var en kul idé.

Vi gick en timme på stan och tittade på tomtar och var in i lite affärer. Inte är det som förr då inga affärer var öppna och snön låg efter hela gågatan. Nu är det värmeslingor i marken så jag hade inte riktigt rätt stämning.


Vi blev hungriga av allt tomte tittande.

Jag, Irma, Wilmer, Ida och farmor gick och åt då Peter och Thea åkte för att hämta Emelie som sovit hos en kompis. Thea skulle på träning på eftermiddagen.

Då vi var mätta och belåtna gick vi till folkets hus på teater. Huller om buller hette den och handlade om örat och ljud. Irma var facinerad av föreställningen och ville se den en gång till. Gullunge...jag lovade att vi skulle gå på teater fler gånger. Gissa om glad tjej. Vad hon berättade för Peter och Thea då de kom. Orden bubblade ur henne. Kul att det blev en hitt.


Irma "pratar" med skådespelarna efter föreställningen.

Vi var ett glatt gäng som gick hem till Ida och Wilmer efteråt i snöyran. Hela dagen hade det snöat och slaskat.


Två busbarn som var trötta efter dagens alla händelser.

Vi åkte hem och gjorde kväll nästan direkt. Fast Irma var vaken en stund för hon hade sovit i bilen.

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Härligt och spännande och som vanligt mysigt ni har det. Puss!!

2008-12-03 @ 15:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0