Dan före doppare dan

I vanlig ordning var jag in till stan för de sista inköpen. Vi skulle också förbi Emelie och hennes mamma och lämna hennes julklappar.

Morgonen var riktigt jullugn. Barnen satt framför Tv:n och åt frukost.

Fast redan 10 satt vi i bilen på väg till svärmor. Hon behövde också handla lite så vi gjorde en gemensam tripp till stan. Ingen av oss hade mycket att handla eller brottom så det var verkligen en mysstund där på stan.

Gallerian var först ut med att få ett besök av oss. Thea och Elis gick till bokhandeln och suktade efter bra böcker. Jag var in på Clas Ohlssons och svärmor var i en tredje butik med Irma.


Stenarna var roliga att gå på:)

Sen var det en av stadens skoaffärer som förärades med ett besök. Både svärmor och Thea fick sig ett par nya skor. Under hela dagen måste nämnas har Elis pratat/ surrat om dessa julklappar. Jag tror jag kommer drömma om morgonpresenter som äter upp oss eller flyger ut genom dörren eller något annat helt galet. Som skrivet, det har surrats om dessa julklappar.

Änglabarnen har skött sig som änglar hela dagen. Trots att vi inte kom hem föränn vid 17.30.

Hemma har jag och Peter lagt sista handen vid maten och hemmet inför morgondagens stora dag. Så nu har vi såååå julfint och jag bara går här hemma och myser.


Vardagsrummet julstädat och granen på plats.


Bordet iordningställt för morgondagen.


I år har till och med tomtarna fått komma fram och lufta sig.( tavlan vid fönstret har en kompis gjort. Gillar den skarpt.)


Julposten har också fått en egen plats iår.


Denna julprydnad har jag vunnit i en tävling nu under december. Hedersplats i hallen så alla garanterat ska se. (Tack igen Anna. Gillar verkligen sakerna)

Barnen har lagt sig och fått ett kapitel ut Harry Potter därför kommer drömmarna om julklapparna att vara spejsade. I kväll har vi ingenting som behöver göras utan jag kan bara vara. Funderar på att lägga mig och läsa. Det är min stora last här i livet, böcker:) Kunde varit värre last att dras med.

GOD JUL ALLIHOP

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Hej ni mina kära!



Det ser så fint och mysigt och trevligt ut.

Det är som att kliva in i ett julkort eller en jul saga.

Ha en riktigt skön jul.

Många långa kramar från arbetslägret i Bromma.

2008-12-24 @ 09:02:59
Postat av: Malin

Ni har verkligen julfint! Det ser supermysigt ut. Vi önskar er en riktigt GOD JUL!!



Kramar från fam Hallerskog

2008-12-24 @ 09:31:27
URL: http://hallerskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0