Ytterligare en härlig dag med Nymans

Morgonen började klockan 06.30, i vanlig ordning. Senaste veckan har antingen Elis eller Irma haft brottom upp. I morse var det lite tungt. Antagligen för att jag ställt in mig på att få sova lite längre. Jag tänkte i min enfald att barnen, framför allt Irma, skulle vara trötta idag. Hon sov ingen middag igår och var uppe till efter 20.00.

Klockan halv tio sms:ade jag Nymans och bjöd dem på lunch innan vi skulle fara till stan. Thea behövde nya överdrags kläder och både jag och Dessan skulle titta på vinter vantar till barnen. Elis ska på kalas imorgon så han skulle köpa en present till födelsedags barnet.

Irma ville ta en cykeltur där vid samma tid så jag och Elis tog cyklarna och for "rundan". Jag tänkte att främandet inte skulle vara så snabba. Men "tji" fick jag, de satt i köket och väntade på oss. Tur Thea var hemma:) Hon hängde med näsan över en bok som vanligt. Hon är en riktig bokmal den tjejen. 

Inne i stan var det att flänga runt på en massa affärer innan vi hittade en dress som var schysst. Thea var hel nöjd över den och jag också. 

På kvällen var vi i Selsborg. Jag och barnen har haft en Nymans helg och skoja om vi har haft trevligt. Vi åt middag hos dem och sen spelade vi en omgång kub. Solen tittade fram efter maten och bjöd ut oss till sig. 

Irma har somnat för 20 min sen. Hon sov en stund i bilen därför det sena nattgåendet. Thea och Elis sitter och tittar på en Harry Potter film som jag köpte till dem idag. Om någon timme kommer Peter hem från Koukso.  Jag varvar ner med att summera dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0