Solig söndag

Idag har vi varit ute i flera omgångar eller sprungit ut och in. Dörrarna har stått öppna fast det inte varit mer än 12 grader.

Elis var på sexårs kalas två timmar efter lunch. Det hade varit roligt sa han. I och för sig har jag aldrig hämtat hem något barn från kalas som sagt att det varit trist. Det är en höjdare i barnens liv. Ibland undrar jag vem som längtar mest, de som blir bjudna eller den som fyller år.

Se lillprinsen gå iväg med paketet under armen stolt som en tupp. Ett paket som är valt med omsorg och noga eftertanke. Kalasen är ett bra tillfälle att träna sig på att ge. Få barnen inse glädjen i att ge och inte bara få.

Irma har haft en tung dag idag. Efterdyningen från fredag och lördag kväll kom idag. Hon har gråtit, skrikit och varit allmänt sur. Lite förvånad blir jag och ändå inte. Förstår ju varför men hon som annars är som en sol.

Peter har varit i Kalix med stortjejen, Emelie. Hon har tävlat med hästen. Får jag säga, det gick bra som vanligt, en vinst. Hon är så duktig och målmedveten. Har rätt tanke. Bara procenten är bra eller att hon själv tyckte de red bra är hon nöjd.  

Nu har lugnet lagt sig och så ska jag också. Imorgon är det måndag igen. Inte för att det blir att stiga upp tidigare utan för att vi har en tid att passa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0